sâmbătă, ianuarie 24

Mic dejun cu blogul Mame singure. Dimineţile extraordinare ale unui om extraordinar


Cea care scrie blogul Mame singure nu e doar o mamă singură. E o mamă singură extraordinară. Şi nu e singură. Alături de forţe nebănuite pe care le pune la muncă la o oră la care mulţi dintre noi încă mai visează, îşi începe dimineţile cu o cafea mare şi cu agenda de lucru lângă ea.  Puţin mai târziu îşi trezeşte micul suflet care e şi cel mai frumos copil din lume. Un copil cu ochii mari, cu miros de levănţică şi cu dorinţe care implică întotdeauna ponei roz, dinozauri şi, după cum veţi citi mai jos, un animal pe care n-am prea îndrăzni să-l aducem în sufragerie.

Lumea lor e magică fiindcă aşa au făcut-o să fie. E un om puternic pe care îl văd crescând zi de zi la doar câţiva metri de mine. Văd un om talentat şi puternic, un om organizat şi încrezător. Un om care, zi de zi, mută munţii din loc, cu zâmbetul pe buze şi-n timp ce-şi ţine fetiţa de mână.
M-am bucurat enorm când a fost de acord să răspundă întrebărilor de mai jos. Veţi citi şi veţi înţelege.


Care e prima oră a zilei pentru tine și de ce? 

Ora 5. Dacă reușesc să mă trezesc la 5, voi avea timp să îmi organizez perfect ziua, să îmi beau cafeaua în liniște, să răspund la e-mailuri și apoi să pregătesc hainele pentru mine și fiica mea. Nu în ultimul rând, îmi fac 10 minute timp pentru yoga.
   
Care e momentul tău preferat din fiecare dimineață? 

După ce îmi trezesc fiica și se schimbă de grădiniță. Stăm la masa de cafea și discutăm despre ziua care începe.

Îmi place enorm și momentul în care o trezesc. În cameră miroase a levănțică. Până se trezește, stă la mine în brațe și mai doarme încă 3-4 minute. E caldă și o simt respirând. Nu mai are loc în brațe la mine. Îmi reamintește că deși crește, încă este fragilă și că trebuie tratată cu răbdare.

© Mame singure

   

Să presupunem că trebuie să pictezi un tablou cu dimineața ideală. Cum ar arăta? 

Aș picta o cană de cafea pe o masă curată, cu o agendă și un stilou, o vază de flori și pe fundal o fereastră :))).

 
Care e aroma preferată când te gândești la mâncare? 

Curry indian. Sunt în stare să îl folosesc în orice mâncare. Mai iubesc aroma de cocos în orez, mirosul de orez proaspăt fiert și gustul de ceai verde în aproape orice mâncare.

 
 Ce mănânci dimineața? Ai alimente preferate? 

Beau cafea și atât în 90% din dimineți. Cred că o cafea bună se bea singură, fără mâncare alături. Prefer să îmi fac o cafea mare, cu cardamom, nucșoară, scorțișoară și cuișoare. Ține de foame până la prânz :))) Câteodată pun lângă cafea o felie de gem pe pâine.

 
Ce înseamnă o dimineață pentru tine și de ce crezi că e important începutul zilei? 

Cred că este cel mai important moment din zi. Dacă îl începi corect, ziua merge fantastic. Evident, un început mai trist poate fi întors din poignet imediat ce îți propui asta. Nu poți să lași o dimineață mai posomorâtă să îți strice toată ziua.
 
Dar dacă reușești să zâmbești de la primele secunde din dimineață, lucrurile merg excepțional. Faci o cafea, tragi agenda lângă tine și pui pe hârtie cele 5 lucruri care ți-ar face ziua și mai bună. Sunt cele mai importante 5 lucruri pe care nu ai vrea să le lași neterminate astăzi.
 

Care e amintirea ta preferată dintr-o dimineață? 

Acum jumătate de an, eu și fiică-mea la bucătărie. Ne beam cafeaua împreună, eu cafea turcească și ea cacao cu lapte și scorțișoară. Am discutat că două prietene, cum făceam pe vremuri cu toate colegele cu care am împărțit locuința. Eu mă fardam și ea scria o felicitare pentru mine. A desenat două fetițe, fiecare cu câte 3 degete la fiecare mână. Una dintre ele avea în mână o floare și una avea o cană de cafea.

 A fost un moment magic, când mi-am dat seama că fata mea a crescut și că în curând o să ne bem cafeaua împreună în timp ce ne citim emailurile :))) Abia aștept! Până atunci, mă bucur din plin de desene ciudate, cuvinte stâlcite adorabil și întrebări superbe, precum: "Mami, dacă aș face ordine la mine în cameră, ai fi de acord să cumpărăm un tigru adevărat să locuiască cu noi?"
 
 
 
Puteţi citi blogul Mame singure aici, iar pe Facebook o găsiţi aici.


Cu drag şi recunoştinţă, 

Mic dejun de Bucureşti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu