marți, octombrie 25

Un mic dejun întârziat e tot un mic dejun. Tagliatelle cu sos de roşii.


În foarte multe dimineţi de weekend am mare poftă de aşa ceva, de nişte tagliatelle cu sos de roşii care să îţi trezească la viaţă papilele gustative printr-o aromă fierbinte de chilli. De multe alte ori aleg o omletă cu legume sau o tortilla spaniolă, oricum o reţetă simplă. E ca şi cum până pe la ora 11 îmi adun suficiente forţe ca să mă apropii cu stoicism de cuptor sau de aragaz.

Până când o să am şi mai mult timp la dispoziţie sâmbăta şi duminica, o să mă bazez pe astfel de reţete care se pregătesc cât ai spune... "mi-e cam lene". Aşa a fost şi cu aceste tagliatelle gata în doar 4 minute (ne plac pastele care au timpul de fierbere incredibil de redus). E drept că sosul îţi ia cam 15 minute, în funcţie de cât de mult vrei să fie gătite roşiile (şi, din fericire, proprietăţile nutritive ale roşiilor se accentuează atunci când le găteşti).

Îmi place la nebunie să adaug usturoi într-un astfel de sos. Îl zdrobeşti fără milă la început, îL adaugi în tigaia în care ai pus deja ulei de măsline şi îl laşi un pic înainte să adaugi roşiile, doar cât să îi întărâţi puţin aromele. Poţi să adaugi orice alte legume care se călesc ultra-rapid sau poţi să îl prepari simplu, doar cu roşii, fără să  te zgârceşti la condimente.

Pătrunjelul poate fi adăugat la sfârşit, dar numai dacă îţi place şi nu îl pescuiai cu lingura din mâncare atunci când erai mic.

Şi dacă tot suntem între prieteni, care e cel mai leneş mic dejun de care ai avut parte vreodată?




6 comentarii:

  1. nush daca este cel mai lenes mic dejun, dar duminica asta ne-am trezit la ora 12 si ne-am pus pe biciclete pana la prima brutarie arabeasca din zona, de unde ne-am luat cate o placinta. Cu branza sarata, cu spanac si cu dovleac. Fiind prea frig sa le mancam pe loc, le-am devorat acasa pe la ora 13. Lazy enough? :))

    RăspundețiȘtergere
  2. cat de bine arata pastele! mi s-a facut o pofta... si abia am mancat micul dejun :)
    printre cele mai lenese mese de dimineata sunt fructele si ardeiul gras papat cu niste branzica sarata. ah, trebuie sa recunosc ca mai am o reteta de care nu-s mandra: omleta facuta in cuptorul cu microunde :(

    RăspundețiȘtergere
  3. @Ally: Placinta cu branza e preferata mea! In Bucuresti incerc sa le testez pe toate. Micul tau dejun e semi-lazy, doar ati facut si miscare cu bicicletele inainte sa mancati asa ca felicitari si pentru asta. :)

    @ Catalina: Mda, mancarea la microunde nu e printre variantele cele mai sanatoase, dar cu siguranta ai printre optiuni si mic dejunuri pe care le pregatesti fara cuptorul cu microunde. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. stiu ca nu e sanatos :( tocmai d-asta fac omleta la microunde doar cand sunt in mare, mare criza de timp :(

    RăspundețiȘtergere
  5. Yummy! Hmm, eu as mai fi pus niste ton pe langa rosiile alea, dar stiu ca multi nu suporta pestele, mai ales tonul, asa ca poate nu e o idee asa buna :))

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Catalina: Stiu cum e, si eu mi-am reincalzit multa vreme mancarea la cuptorul cu microunde. :))

    @ Bogdana Maria: :)) Intr-adevar. Eu sunt vegetariana, dar nici inainte nu-mi placea tonul. Acum poate as fi pus niste vinete sau niste dovlecei caliti in unt. :)

    RăspundețiȘtergere